خرید میناکاری اصفهان روی مس با قیمت ارزان و ارسال به سراسر کشور

فروش انواع محصولات میناکاری اصل اصفهان به صورت آنلاین برای سراسر کشور

خرید میناکاری اصفهان روی مس با قیمت ارزان و ارسال به سراسر کشور

فروش انواع محصولات میناکاری اصل اصفهان به صورت آنلاین برای سراسر کشور

خرید و فروش انواع ظروف میناکاری اصفهان به سراسر کشور با قیمت ارزان

هدیه روز معلم

هدیه هنر

کلمات کلیدی

قاب بشقاب مسی مینا کاری قطر 30 سانتی متر

قاب مینا کاری

قاب بشقاب مسی مینا کاری

بشقاب میناکاری

آینه ملیله کاری طرح آسمان

میناکاری اصفهان

خرید میناکاری

نیم ست نقره سیاه قلم مدل بهار

تابلو معرق وان یکاد

نیم ست نقره سیاه قلم مدل عشق

تابلو وان یکاد چوبی

نیم ست نقره سیاه قلم مدل شادی

تابلو چوبی وان یکاد

تندیس میناکاری وان یکاد طرح هما

نیم ست نقره سیاه قلم مدل بته جقه

جعبه گلدان میناکاری 25 سانتی با روکش مخمل

باکس هدیه مخمل 20 سانتی گلدان میناکاری

گلیم دستباف پشمی طرح دشتستان

گلیم دستباف ایرانی طرح ماهور

تابلو بزرگ سه بشقابی مینا کاری

بشقاب اعلا میناکاری 30 سانتی با جعبه مخمل

قاب گرد میناکاری اصفهان قطر 25 سانتی

قاب گرد مشبک میناکاری شده قطر 20 سانتی

تابلو میناکاری اصفهان با قاب گرد 16 سانتی

قاب میناکاری گرد و مشبک قطر 12 سانتی

تابلو میناکاری 10 سانتی جعبه چوبی گرد و مشبک

تابلو میناکاری 8 سانتی گرد و مشبک

گلدان صراحی مس و پرداز 20 سانتی متری

قاب لوح یا فاطمه الزهرا طرح کاشی

قاب لوح بسم الله الرحمن الرحیم طرح کاشی

  • ۰
  • ۰

چراغ گل و مرغ میناکاری اثر استاد اسماعیلی یکی از نفیس ترین محصولات صنایع دستی اصفهان است. چراغ گل و بته میناکاری هم جنبه زینتی و هم جنبه کاربردی دارد. قرار دادن لنتر میناکاری شده در ویترین منزل می تواند جلوه خاصی به چیدمان دکوری شما دهد. چراغ میناکاری شده با امضای استاد مرتضی اسماعیلی از با کیفیت ترین محصولات صنایع دستی نصف جهان است . طرح کل و مرغ نقاشی شده بر روی این اثر هنری حس سنتی به آن داده و در عین حال استفاده از رنگ های شاد مینایی آن را متناسب با انواع دکوراسیون های قدیمی و مدرن کرده. فروش و پخش میناکاری اصفهان روی مس را می توانید در کمترین زمان , از سراسر کشور با بهترین محصولات صنایع دستی ما تجربه کنید .  

چراغ گل و مرغ میناکاری چراغ گل و مرغ میناکاری اثر استاد اسماعیلی

جنس بدنه چراغ گل و مرغ میناکاری شده از فلز مرغوب می باشد که زیر ساخت آن قبل از لعاب کاری بصورت مشبک درآمده. پس از آن توسط رنگ های مخصوص مینا بدست هنرمند استاد با طرح سنتی گل و مرغ نقاشی شده. ارتفاع این چراغ زیبا 36 سانتی متر می باشد. قطر چراغ در بیشترین حالت ( شکم چراغ ) 12 , قطر دهنه آن 11 و قطر پایه آن 14 سانتی متر است.  

چراغ گل و مرغ میناکاری چراغ گل و مرغ میناکاری

طرح نقاشی شده بر روی چراغ , سنتی و به شکل گل و مرغ است. استاد مرتضی اسماعیلی با نظارت همه جانبه بر محصولات مینا , بهترین ظروف صنایع دستی را تولید می کنند. نظارت همه جانبه ایشان بر پروسه تولید تا مرحله آخر وجود داشته و با بررسی تک تک محصولات توسط ایشان , ظروف ساخته شده اجازه ورود به بازار را خواهند یافت. از این رو قیمت محصولات برند اسماعیلی نسبت به نمونه های مشابه موجود در بازار بیشتر است.  

چراغ گل و مرغ میناکاری چراغ گل و مرغ میناکاری

لامپ زرد رنگی در پایه چراغ میناکاری شده وجود دارد. که با برق 220 ولت شهری قابل استفاده است. پس از روشن کردن آن نور لایت بسیار زیبایی از خانه های مشبک چراغ به بیرون می تابد. شما می توانید از آن بعنوان چراغ شب خواب هم استفاده کنید و یا با روشن کردن لامپ آن در میهمانی هایتان زیبایی بیشتری به محیط دکوری خود ببخشید. چراغ میناکاری استاد اسماعیلی از زیباترین چراغ های موجود در بازار است.  

چراغ گل و مرغ میناکاری چراغ گل و مرغ میناکاری

معمولا محصولات صنایع دستی ایرانی هم جنبه تزئینی و هم جنبه کاربردی بر اساس فرهنگ و سنت مردم کشورمان دارد. گوناگونی فرهنگ و قومیت در ایران باعث شده هنرهای دستی با تنوع زیادی بوجود آید که حفظ و حراست از آن به عهده تک تک افراد جامعه می باشد.

چراغ گل و مرغ میناکاری چراغ گل و مرغ میناکاری

از هنر میناسازی تعاریف مختلفی شده : از جمله در فرهنگ فارسی معین آمده است : مینا ماده است از لعاب و شیشه ای حاجب ماوراء یا شفاف که آن را روی کاشی و فلزات برای حفظ نقش و نگار به کار می برند و ترکیبی است از لاجورد،طلا و امثالهم که در کوره می برند و شفاف مثل شیشه ی کبودرنگ بیرون می آید و بعضی آن را هنر آتش و خاک می دانند. در فرهنگ نظام نیز هنر میناسازی چنین تعریف شده است: «مینا ماده ای است از جنس شیشه و چینی کبودرنگ که بر فلز و جز آن مالیده بر آن نقش و نگار کنند و آن را مینا کاری گویند». در ناظم الاطبا در مورد هنر مینا نوشته اند: «سنگی شبیه به لاجورد، که بدان بر روی نقره و طلا نقاشی می کنند» و در فرهنگ آنندراج آمده است: «رنگی باشد مثل شیشه ریزه الوان که از فرنگستان می آورند و آن را در آتش مخلوط ساخته، بر طلا و نقره و مس، که کنده باشند، بریزند، تا نقوش و خطوط آن کنده بدان رنگ گیرند».

چراغ گل و مرغ میناکاری چراغ گل و مرغ میناکاری

در غیاث الغات گفته شده: «ابگینه رنگی که بدان بر طلا و نقره نقاشی کنند و اکثر آن سبز باشد یا لاجوردی، اگرچه سفید و سرخ نیز باشد.» همچنین علامه دهخدا تعریفی دیگر از هنر مینا دارد که چنین است: «ماده ی شیشه ای و دارای الوان مختلف که جهت رنگ کردن نقوش روی فلزات و ظروف سفالین و چینی به کار رود. ماده ی اولیه و اصلی مینا سیلیس است که با کربنات دوپتاسن مخلوط می شود و برای زودتر ذوب شدن یک ماده، کمک ذوب به آن اضافه می کنند. این ماده معمولاً بورق (تنکار) است و برای رنگ کردن آن مواد رنگین به آن می افزایند». با وجود این تعاریف از نظر نویسنده این سطور نیز هنر مینا، هنر عشق و آتش است؛ چرا که هنرمند میناساز تمام عواطف و احساسات قلبی خود را بر روی ظروف مینا نقش و نگار می کند و سپس برای ماندگار شدن آن را به دل آتش می سپارد، همانند پروانه ای که خود را به سوزندگی آتش شمع می زند و جاودانه می شود، هنرمند میناساز نیز به خاطر جاودانه ماندن اثرش باید آن را به دل آتش بسپارد. (برگرفته ار کتاب هنر مینا)  

  شناسه محصول: 901401

بازار مینا    BazareMina.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی